joi, 30 aprilie 2015

Mushrooms with cheese/ Ciuperci cu branza

Hello my lovelies! Due to a technical problem, my laptop crashed, I was quite absent from the blog during the month of April, but now I am back with a new delicious recipe. If you have been following my blog, you know I've been to Georgia last December, were I got spoiled with good wine and amazing food. Among all of them, this particular one caught my attention because it's light, easy to make and very tasty. Regarding their wines, I will prepare a special post very soon.

Salut dragilor! Datorită unei probleme de ordin tehnic, mi-a murit laptopul, am fost destul sau poate foarte absentă de pe blog în decursul lunii Aprilie, însă am revenit în forță cu o nouă rețetă. Dacă îmi urmăriși blogul, cu siguranță știți că am fost în Georgia în decembrie, unde am fost răsfățată cu vinuri foarte bune dar și cu mâncăruri extraordinare. Printre acestea, rețeta de astăzi mi-a atras atenția pentru că este ușoară, repede de făcut și gustoasă. despre vinurile lor, vă promit un articol interesant pe curând.


You will need:
- 500 g mushrooms
- 250 g cheese
- salt

Veți avea nevoie de:
- 500 g de ciuperci
- 250 g brânză
- sare

You will need to wash all the mushrooms, and keep only the top part of them. Do not peel them, because we will use them as they are. After you washed them, place them in a tray and put them in the oven for 10 minutes.

Primul pas este de a spăla bine ciupercile. Vom păstra doar partea superioară a acestora fără a le decoji. După ce le-ați spălat puneți-le pe o tavă și în cuptor pentru 10 minute.


Meanwhile cut the cheese into small pieces. I used a soft cheese but a little fatty. If you want to use a light one, you can use ricotta cheese. After 10 minutes, turn the mushrooms, sprinkles them with salt and fill them with cheese.

Între timp, tăiați brânza în bucăți mici. Eu am folosit o brânză mai moale, de burduf, care e un pic mai grasă, însă dacă doriți să folosiți una mai light puteți să folosiți ricotta. După ce s-au scurs cele 10 minute, întoarceți ciupercile, presărați puțină sare și umpleți-le cu brânză.


All there is left to do is to put the tray back in the oven for about 7 minutes. Do not keep it to long because the cheese will  totally melt. I hope you like this recipe, definitely give it a try and let me know! You can eat them with salads, meat and a good glass of white wine. Until next time!

Ce vă mai rămâne de făcut este să puneți tava înapoi în cuptor pentru aproximativ 7 minute, nu mai mult ca să nu se topească toată brânza. Sper că v-a plăcut această rețetă, sper că o veți încerca și voi. Puteți să o mâncați cu salate sau cu carne împreună cu un pahar bun de vin alb. Pe data viitoare!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu