miercuri, 26 martie 2014

Book of the month/ Cartea lunii

English
Due to the fact that reading is one of the activities that I enjoy, that relaxes me and truly helps me disconnect from the daily life, and especially because the book that I am reading at the moment is absolutely fascinating, I have decided to start a new section on the blog called: Book of the month.

The book of this month, march, is called: "A thousand splendid suns" and it’s written by an afgan author, Khaled Hosseini. His writing skills are amazing, he really surprises you, he’s so unpredictable, one moment he is evoking a very happy event and then the next moment something unexpected happens. 

Română
Pentru că cititul este una dintre activitățile de care mă bucur din plin, care mă relaxează și care mă ajută cu adevărat să mă detașez de stresul de zi cu zi, și pentru că la momentul de față citesc o carte extraordinară, am decis ca începând de astăzi să inaugurez o nouă rubrică a acestui blog care se va numi: Cartea lunii.

Cartea lunii martie se numește: "Spendida cetate a celor o mie de sori", și este scrisă de un autor afgan, Khaled Hosseini. Trebuie să vă mărturisesc că abilitățile lui de scriitor sunt extraordinare, te surprinde mereu, este foarte imprevizibil, dacă acum relatează un moment fericit și crezi că acela este firul pe care îl va urma cartea, dintr-o dată ceva neașteptat se întâmplă.

I think he is becoming one of my favorites authors. From his biografy I also read "The Kite Runner", a book in which he presents the condition of men in Afganistan, whereas in "A thousand spendid suns" he shows us how life is in Afganistan from a feminine prespective. It is truly fascinating if you are into knowing more about Middle East culture, how daily life occurs there, what are their customs and traditions, and how women are treated. I am not going to reveal much of it, because I didn't finish it yet, but the info on the back cover says something like this:

"A thousand spendid suns is a breathtaking story set againts the volatile events of Afganistan's last thirty years - from the Soviet invasion to the region of the Taliban to post Taliban rebuilding - that puts the violence, fear, hope and faith of this country in intimate, human terms. It's a tale of two generations of characters brought jarringly together by the tragic sweep of war, where personal lives - the struggle to survive, raise a family, find happiness - are inextricable from the history playing out around them."




Cu cât citesc mai multe cărți scrise de Khaled Hosseini, îmi dau seama că acesta devine treptat autorul meu preferat. Din biografia lui am mai citit "Vânătării de zmeie", o carte în care prezintă condiția bărbaților în Afganistan, pe când în "Splendida cetate a celor o mie de sori" ne relatează viața în Afganistan din perspectivă feminină. Este o carte extraodinară dacă sunteți interesați de cultura Orientului Mijlociu, cum decurge viața de zi cu zi acolo, ce tradiții și obiceiuri au și nu în ultimul rând modul în care sunt tratate femeile. Nu vă voi dezvălui foarte multe din carte, căci încă nu am terminat-o nici eu, însă informațiile de pe spatele acesteia sună cam așa:

"...Khaled Hosseini spune în <Spendida cetate a celor o mie de sori> povestea unei iubiri coborâte părcă din vechile poeme persane, a unei prietenii care nu se dă în lături de la sacrificiul suprem și a unui oraș care, în ciuda tuturor vicisitudinilor, se încăpățânează să renască din propria-i cenușă. În timp ce pe fundal se derulează evenimentele care au marcat istoria Afganistanului în ultimii treizeci de ani - ocupația sovietică, jihadul dus împotriva ei, războiul civil și teroarea instaurată de regimul taliban -, două femei foarte diferite descoperă cât de mare este puterea dragostei și ce orori pot fi îndurate în numele ei."

I must confess that I had several cultural socks while I was reading this book, and still have, but once you know how women are treated in other corners of the world, you truly start to apreciate your own condition and how lucky you are that you were born in Europe, in my case in Romania, an extraordinary country, where women are not treated as someone's property.

Trebuie să vă mărturisesc că am avut și încă mai am diverse șocuri culturale când citesc această carte, însă din momentul în care cunoști mai multe despre felul în care sunt tratate femeile în alte părți ale lumii, ajungi să apreciezi cu adevărat propria ta condiție și să te bucuri de faptul că te-ai născut în România, o țară extraordinară, unde femeile nu sunt tratate ca fiind proprietatea nimănui.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu