luni, 27 ianuarie 2014

The importance of a healthy diet/ Importanța unei alimentații sănătoase

English
For some time now, I've been reading a lot about healthy eating, healthy food and things to do to improve your life in order to feel better overall. By no mean I am an expert on healthy eating, for me, having a healthy life doesn't mean that I deprive myself from the foods that I love it's more about feeling great, having more energy, and looking good. 

Română
De ceva vreme, am început să citesc tot mai mult despre cum să mănânc sănătos, despre mâncarea sănătoasă și despre anumite sfaturi cu privire la un mod de viață mai bun. Nu sunt o expertă în ceea ce privește mâncatul sănătos, pentru mine, a avea un stil de viață sănătoas nu înseamnă că trebuie să elimin alimentele care îmi plac ci înseamnă mai degrabă să mă simt bine, să am mai multă energie și să arăt bine.

Because it has become one of my favorite topics, I've been talking with everybody about proper eating, and I found out that healthy eating goes way back to the Roman period. It's interesting to know that a typical Roman dish consisted of foods like wheat or barley, olive oil, fish, vegetables, and if they were lucky to own a goat, a cow or a chicken, cheese and few eggs. They didn't consume meat because they had plenty of vegetables and good fruits like grapes, so meat wasn't such an appetizing option. Another good examples for a healthy lifestyle for me, is my grandmothers. One is 86 year old, she loves drinking tea and workout, and the other one is 82 and she's been living at the countryside almost her whole life.

Pentru că a devenit unul dintre subiectele mele preferate de discuție, am abordat cu multă lume subiectul mâncatul sănătos, și printre altele am aflat că și romanii aveau asemenea obiceiuri. Este interesant a știi că o masă tipică romană, conținea alimente ca și grâu sau orz, ulei de măsline, pește, legume și dacă erau sufiecient de norocoși să dețină o capră, o vacă sau o gaină, pe masa lor se mai aflau brânzeturi și ouă. Întrucât legumele și fructele se găseau din abundență, ei nu erau tentați să consume carne. Un alt exemplu a unei vieți și alimentații sănătoase, îl reprezintă pentru mine cele 2 bunici ale mele. Una este în vârstă de 86 de ani și adoră ceaiurile și exercițiile fizice, iar cealaltă este de 82 de ani și a trăit la țară aproape toată viața ei.



The conclusion reached from all this information, is that we live in a time period in which we want to rediscover the wonderful ingredients and foods that nature has to offer, but the price we are paying for this is bigger than it was in the past (just take a look at a herbal pharmacy), because of polution and all other phenomenons that are destroying the environment.

Concluziile la care am ajuns, sunt acelea că în momentul de față, trăim niște vremuri în care dorim să redescoperim toate minunățiile și alimentele pe care natura le are de oferit, încercăm să consumăm alimentele pe care le-au consumat bunicii noștri, însă prețul pe care trebuie să îl plătim este unul mult mai mare datorită poluării și altor fenomene care au distrus mediul înconjuător.


Having said all of these, the purpose of this post is to share with you the most important tips on having a healthy diet and lifestyle:

  1. One of the most important thing is liquids, and what I mean by this is actually WATER. The only liquid that can hydrate your body is water, not juice, not coffee, not black tea just water and herbal tea, because drinking herbal tea is almost like drinking flavored water. The amount of water recommended by nutritionists is 8 glasses of water per day, a good amount that will help you eliminate toxins.
  2. Eat more vegetables and fruits! Take advantage of all the wonderful things that nature has laid on the plate for you and eat as colourful as you can.
  3. Another thing that I still need to research more deeply, is how white things like: white pasta, white rice, white bread, white sugar affects us. It is said that whenever something is white all the nutrients have been talking out of that grain to make it white, so it will look more appealing, but in fact by eating them we are not getting all the vitamins, nutrients or fibres that we need. For some time I've been eating brown bread, and I love it, but haven't tried the brown pasta or the rice.
  4. Stop eating sugar! Sugar is bag for you because it stores in your body and it becomes fat, it becomes extra weight, it becomes cellulite. So try to eliminate all the sugar from your diet, and once you stop eating it, you will not crave it anymore.
  5. Try eating less meat. The nutritionists say that we should cut meat completely from our diet, I've tried this last summer but I just couldn't go on with it. It was impossible for me, but now since the beginning of this year, I don't eat meat every day, just 3-4 times days per week. So why is meat bad for us? Meat is very hard to digest, our body uses so much energy to digest it that if, for example, you are eating meat with vegetables, your body will focus only on digesting the meat and it will put aside all the vegetables, it's not going to absorb all the vitamins and nutrients from the vegetables. 
  6. Workout! Working out is so important if you want to have a healthy lifestyle, and by this I don't mean go to gym, I actually say be active. Do whatever you like to do to move your body: whether you like walking, or dancing, or running, or hiking just do it. Be active, it's good for your body!
Obiectivul acestei postări este de a împărtăși cu voi informațiile pe care le-am descoperit cu privire la o alimentație mai sănătoasă:

  1. Unul dintre cele mai importante aspecte a unei diete sănătoase sunt lichidele, și aici mă refer la APĂ. Singurul lichid care vă poate hidrata corpul este apa, nu sucurile, nu cafeua, nu ceaiul negru, ci doar apa și ceaiurile din plante, întrucât a bea ceaiuri din plante este ca și cum ai bea apă doar într-o formă aromată. Cantitatea de apă recomandată de nutriționiști este de 8 pahare pe zi, o cantitate care ne ajută să eliminăm toate toxinele.
  2. Mâncați mai multe legume și fructe! Profitați de toate alimentele minunate care vă sunt puse la dispoziție de natură și mâncați cât de colorat puteți.
  3. Un alt sfat pe care trebuie să îl aprofundez, este acela de a nu consuma alimente albe, ca și paste albe, orez alb, pâine altă și zahărul alb precum și modul în care ne afectează consumul lor. Se spune că atunci când un aliment este alb toți nutrienții au fost scoși din sămânță acestuia pentru a-l face alb, cu scopul a fi mai atrăgător, dar defapt prin consumul acestor alimente albe nu beneficiem de toate vitaminele, nutrienții și fibrele de care avem nevoie. De ceva vreme consum pâine neagră, și pot spune că îmi place, însă paste și orez negru nu am încercat.
  4. Nu mai consumați zahăr! Zahărul este dăunător pentru voi pentru că se stochează în corpul nostru sub formă de grăsime, de kilograme în plus, de celulită. Așadar, încercați să eliminați zahărul din alimentația voastră și odată ce nu îl mai consumați nici nu veți simți nevoia de a-l consuma.
  5. Încercați să mâncați mai puțină carne. Nutriționiștii susțin că ar trebui să eliminăm complet carnea din dieta noastră, am încercat acest lucru vara trecută, însă acest lucru s-a dovedit imposibil pentru mine. Dar odată cu începerea acestui an, nu consum carne zilnic, ci doar de 3-4 ori pe săptămână. Și totuși de ce este carnea dăunătoare pentru organism? Carnea este destul de greu de digerat, corpul nostru folosește atât de multă energie pentru a o digera, întrucât dacă de exemplu am mânca o farfurie cu carne și legume, corpul nostru ar elimina digestia legumelor, concentrându-se pe digestia cărnii și astfel nu va mai absorbi toți nutrienții esențiali, și vitaminele din legume.
  6. Faceți mișcare! Mișcarea este atât de importantă dacă vă doriți un stil de viață sănătos, și prin mișcare nu mă refer strict la a merge la sală, ci la a fi mereu activ. Faceți orice vă place pentru a vă mișca corpul, fie că vă place să vă plimbați, să dansați, să alergați, sau să faceți drumeții. Fiți mereu activi, este extraordinar pentru corpul vostru.
I didn't want to make this post so long, but I think that these are very important tips and I will try to follow them in the future and I hope I'll see some results. I will be researching more about this, in order to see how I can eat better and I encourage you to do the same.
And remember: You are what you eat!

Nu am vrut să fac postarea aceasta atât de lungă, însă sunt de părere că aceste sfaturi sunt foarte importante și voi încerca să le urmez în viitor cu speranța că voi vedea și rezultate. Voi continua să cercetez acest subiect pentru a afla cum să mănănc mai bine și vă încurajez și pe voi să faceți la fel.
Și nu uitați: Ești ceea ce mănânci!















2 comentarii: